Dlaczego film ?

09/10/2017

Od kiedy powstał, film był przestrzenią magiczną. Ukazywał rzeczywistość i sytuacje z tej strony, która często umyka naszej percepcji. Był oznaką wartości i luksusu.

     Dziś niewiele  w tej materii  się zmieniło.  Postęp  technologii zwiększył jedynie dostępność tego produktu. Jednak film i wideo nadal są oznaką prestiżu. W nowoczesnym świecie wideo służy wielu celom.
Oglądamy  je w kinie, telewizji w formie programów, dokumentów, seriali oraz internecie jako wideoblogi, prezentacje multimedialne, teledyski czy szkolenia.
Każdy z nich ma zupełnie inna formę i cel. To jasne. Ale czy warto inwestować w wideo ?
Odpowiedź zależy od tego co i jak chcemy zaprezentować. Bez względu na cenę towaru, sam fakt umieszczenia wideo przy danym produkcie, podnosi nie tylko atrakcyjność jego oferty, ale i szansę na szerszą prezentację.

 

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sklep internetowy z zegarkami. Oprócz klasycznego opisu produktu oraz jego zdjęć umieszczamy krótki film prezentacyjny.

 

 

Co zyskujemy ?

 

Z punktu widzenia sprzedawcy, dodatkową formę promocji zwiększającą szansę sprzedaży towaru.  Kupujący natomiast, otrzymuje pełniejszą informację o danym towarze.

 

Film przykładowo pokazuje mężczyznę, który oprócz tego, że jest przystojny i dobrze ubrany, stylowo nosi właśnie ten zegarek. Taki obraz może przekonać klienta, iż niekoniecznie drogi zegarek może dobrze wyglądać. Oprócz tego kupujący ma możliwość oceny jak prezentuje się na męskim nadgarstku, jak wygląda podczas ruchu lub czy błyszczy. Co ważne, film może zainspirować naszego klienta, do kupna produktu, bo identyfikuje lub chciałby identyfikować się z tym obrazem.
Ale zdjęciami też zaprezentujemy towar (można by powiedzieć).
Owszem. Jednak ruch, podczas którego można ocenić jak produkt wygląda, postawa modela, uśmiech, sposób poruszania się wpływają na wyobraźnię kupującego. Obraz, który klient zobaczy powinien uświadomić mu, że to on właśnie jest jego odbiorcą.

 

Taka sesja podnosi koszty.

 

Przygotowując sesję zdjęciową z modelami i tak inwestujemy w nią środki finansowe. Dlatego warto wziąć pod uwagę dodatkowe rozwiązanie wideo.
Musimy pamiętać, że ludzie lubią podglądać. I bez względu na wiek, każdy lubi marzyć i wyobrażać sobie, że jest tą lub inną osobą w danej sytuacji. Dlatego, pozwólmy naszym klientom na to. Ci którzy nie lubią wideo pozostaną przy zdjęciach. Z kolei ci którzy lubią podpatrywać innych, będą mieli coś dla siebie. Dlatego z pewnością więcej czasu spędzą na stronie a w przyszłości chętniej do niej wrócą, wiedząc, że tu mogą w pełni  zapoznać się z ofertą. (szerzej na ten temat w kolejnych postach).

 

Innym przykładem są filmy korporacyjne lub informacyjne. Celem takich prezentacji jest informowanie kontrahentów o działalności firmy, jej rodzaju, celach i osiągnięciach. W odróżnieniu od przykładu pierwszego, tu dążymy do przedstawienia się i zwiększenia zaufania.
W takim przypadku dobrze jest wiedzieć, co chcemy pokazać czyli jakie oblicze film ma ukazać.
W zależności od rodzaju zdjęć oraz montażu, możemy wpływać na emocje odbiorcy filmu. Jeżeli naszym klientem są zespoły rockowe, film powinien przemawiać ich językiem. (szerzej na ten temat w kolejnych postach) Wówczas będą mieli pewność, że wiecie o co im chodzi i ,,wyczuwacie klimat”. Tym sposobem szybciej można znaleźć wspólną płaszczyznę do dalszych rozmów.

 

Film to prestiż.

 

Tak, jak najbardziej. Film to inwestycja czasu i pieniędzy. Jeżeli do tego jest dobrze wykonany świadczy o jego właścicielu i podejściu do klienta.
Po otrzymaniu filmu lub prezentacji filmowej, klient dostaje informację – stać go, chciało mu się, jestem dla niego ważny.
Dlatego inwestycja w multimedia nie powinna zaczynać się od pytania ,,czy” tylko ,,jaki” wykonać film.